top of page
  • תמונת הסופר/תדויד

מהם סוגי הפרגולות ואיך בוחרים נכון?

פרגולות הופכות לנפוצות בבתים פרטיים, דירות קרקע, מרפסות מרווחות ואף בגינות ופארקים. הבחירה בפרגולה צריכה להיעשות בהתאם לכמה פרמטרים, החל מעמידות החומר ממנו הפרגולה עשויה, מיקום ההתקנה וגודל הפרגולה, ניראות והשימוש הסופי. במאמר הבא אנחנו נפרט את סוגי הפרגולות הקיימות ואיך ניתן לבחור פרגולה בהתאם לצורך שלכם ולקלוע בול.


סוגי פרגולות - על פי חומר


פרגולות עץ - פרגולות עץ נפוצות מאוד בעונות החמות של השנה, העץ קל ובעל ניראות טובה. העץ לא מתחמם כמו חומרים אחרים. פרגולות עץ עם ציפוי יכולות גם לשמש בעונות הגשמים, אך עדיין יש חשש לפגיעה בעץ לאחר מספר שנים.


פרגולות אלומיניום - פרגולות אלומיניום נפוצות במיוחד עקב היתרונות הרבים שהן מציעות. הן קלות לתחזוקה ועמידות בפני מזג האוויר, ניתן גם לבחור עיצובים שונים וצבעים שונים בהתאם לבקשת הלקוח. היתרונות הרבים של פרגולות אלומיניום הן אלא שגורמות לבחירה בהן, בעיקר למי שמעוניין בפתרונות לטווח ארוך ולא לדאוג לנזקי לחות.


פרגולות ברזל - פרגולות ברזל עמידות וכבדות, היציבות שהן מאפשרות מהוות את הסיבה המרכזית לבחירה בפרגולות מהסוג הזה. אך בכלל הכובד לא יהיה ניתן להתקין את הפרגולה בחלק מהמרפסות או המבנים בהם הכובד יכול להיות בעייתי. נקודה נוספת היא שברזל יכול להחליד אם אינו מצופה כראוי ואם ממקום בתנאי מזג אוויר עם לחות תמידית. יש לשקול זאת בזמן תהליך הבחירה ולבדוק את האחריות


פרגולות פלסטיק - פלסטיק ידוע בכך שהוא חומר עמיד, בעיקר סוגים מסויימים של פלסטיק יכולים לשמש לזמן מה גם כאשר נמצאים תחת השמש או מושפעים מנזקי מזג האוויר. פרגולות פלסטיק יכולות לבוא בצבעים שונים ועיצובים מיוחדים במחירים זולים, אך אין אפשרות לדעת כמה זמן הפרגולה תחזיק ואיך נזקי מזג האוויר והרטיבות ישפיעו על הפלסטיק. מקרים רבים מראים כי כבר לאחר שנה יהיה שינוי משמעותי בניראות.



בחירה על פי אפשרויות טכנולוגיות והתאמה אישית


הידעתם שישנן פרגולות אשר ניתן לשנות ולהתאים לצרכים שלכם בכל רגע נתון? ובכן ייתכן ותרצו לשקול גם זאת בזמן בחירה.


פרגולות חשמליות נפתחות מאפשרות לשלוט בכמות השמש והרוח, ניתן להתאים אותן על פי תקופות השנה או סתם לפי מצב הרוח. שליטה מלאה על החשיפה לשמש בכל שעות היום. במידה ואינכם מעוניינים באפשרות הזאת תמיד ניתן לדאוג לפרגולות קבועות, אשר מותקנות על פי רצונכן ונשארות באותו המצב.



לכן תבדקו את הגודל המתאים לכם, חישבו על היבטים עיצוביים, על תקציב ואילו שימושים הייתם מצפים מהפרגולה שלכם לחיים נוחים ומוגנים מקרני השמש ומזג האוויר. במידה ואינכם בטוחים, אתם מוזמנים להתעייץ איתנו או לבדוק את העבודות שלנו לתמונות ודגמי פרגולות שאנו מציעים.


0 צפיות0 תגובות
bottom of page